Achtergrondliteratuur

Literatuur bij Evolutionaire Innovatie

Hilst, B. van der (2010). Het leren organiseren. Meppel: Ten Brink.

Lave, J. en Wenger, E. (2009). Situated learning; legitimate peripheral participation. Cambridge: University press.

Miedema, W.G., Stam, M. (2008). Leren van innoveren: wat en hoe leren docenten van het innoveren van het eigen onderwijs? Proefschrift faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen, Universiteit van Ansterdam. Verkregen op 16 maart 2011 van http://dare.uva.nl/

Oers, B. van (2008). Learning and Learning Theory from a cultural-historical point of view. Transformation of Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Oers, B. van (2004). Steps towards a sociocultural theory of learning. Lecture University of Jyväskylä. Verkregen op 15 maart 2011 van http://home.planet.nl/~oers0054/

Radford, L (2007). Towards a cultural theory of learning. Working group paper, CERME 2007, Université Laurentienne, Canada.

Senge, P.M. (2006). The Fifth Discipline. London: Random House.

Wardekker, W. (2011). College: Leren van leraren in het kader van innovaties. 11 maart 2011.

Wormhoudt, E. (2011). Kans op innovatie? Gaat het lukken? Essay voor de opleiding Professioneel Meesterschap.

Wormhoudt, E. (2011). Chèche Konnen; mijn zoektocht naar een anarchistische leertheorie. Essay voor de opleiding Professioneel Meesterschap.

 

Literatuur bij Levenskunst:

Dohmen, J. (2011).Tegen de onverschilligheid. Pleidooi voor een moderne levenskunst. Amsterdam: Ambo.

Dronkers, J. (2007). Ruggengraat van ongelijkheid. Amsterdam: Mets&Schilt.

Foucault, M. (1996). Breekbare vrijheid. De politieke ethiek van de zorg voor zichzelf. Amsterdam: Boom.

Hadot, P. (2004). Filosofie als manier van leven. Amsterdam: Ambo.

Kant, I. (1997). Fundering voor de metafysica van de zeden. Amsterdam: Boom.

Karsten, S. (2011). College: De keuzevrijheid voor onderwijs. 23 september 2011.

Kunneman, H. (2005). Voorbij het dikke-ik. Bouwstenen voor een kritisch humanisme. Utrecht: SWP.

Nietzsche, F. (1980). Menselijk al te menselijk. Amsterdam: Arbeiderspers.

Nussbaum, M. (2011). Niet voor de winst. Amsterdam: Ambo.

Robinson, K. (2011). Out of our minds. Learning to be creative. Chichester: Capstone publishing ltd.

Ruijs, G. (2011). College: De school en de sociale omgeving. 11 november 2011.

Taylor, C. (1989). Sources of the self. The making of the modern identity. Cambridge: C.U.P.

Literatuur bij Innovatie:

Geijsel, F.P., Sleegers, P.J.C., Stoel, R.D., Krüger, M.L. (2009). The effect of teacher psychological and school organizational and leadership factors on teachers’ professional learning in dutch schools, The Elementary School Journal, vol. 109, nr. 4. Chicago: University of Chicago.

Hilst, B. van der (2010). Het leren organiseren. Meppel: Ten Brink.

Senge, P.M. (2006). The Fifth Discipline. London: Random House.

Waslander. S. (2007). Leren over innoveren. Utrecht: VO-project innovatie (eigen beheer).

Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: